Artikel baru setiap hari Jumaat.

Jangan lupa untuk melanggan!

Bagaimana untuk terus maju dari dikhianati



Cinta tidak pernah menjadi perkara yang salah dan kita tidak pernah dapat menolong siapa kita jatuh cinta. Begitu juga dengan kepercayaan. Kadang-kadang kita membiarkan diri kita mempercayai secara membuta tuli keadaan atau orang tanpa sebab. Kami mengambil risiko dan kadangkala ia membuahkan hasil, sementara yang lain membebankan kami sepenuhnya. Kita harus sedar bahawa semuanya berlaku dengan alasan dan pasti, kita mungkin akan terluka dalam prosesnya tetapi ada rancangan yang lebih besar yang berlaku di Alam Semesta. Bahkan perkara buruk berlaku untuk suatu tujuan, dan tujuan itu adalah untuk mengarahkan kita ke jalan yang seharusnya kita lalui. Dalam artikel hari ini, saya tidak menjalankan rutin biasa saya untuk memberi tanda-tanda bahawa anda psikik, atau tanda-tanda anda dikutuk atau semacamnya. Ini adalah tujuan saya dengan posting hari ini untuk menjelaskan perkara buruk berlaku kepada kita semua. Kita semua terluka dan apabila itu berlaku, kita harus tahu bagaimana untuk kembali, terus berusaha.


Ia berlaku pada saya beberapa minggu yang lalu, kepercayaan saya terhadap seseorang telah dikhianati tetapi pertama, saya harus kembali sedikit lebih jauh sehingga masuk akal bagi anda. Seperti yang diketahui oleh pembaca biasa, saya diterima pakai ketika berusia 8 tahun, setelah melalui enam tahun rumah angkat dan rumah anak yatim. Saya mempunyai saudara kandung dan saudara kandung, yang keduanya hilang ketika saya masih kecil, saya kehilangan mereka dari sistem asuhan. Kami semua diadopsi ke rumah yang berbeza. Setelah kira-kira 18 tahun menjauhkan diri dari mereka berdua, saya memutuskan untuk mengesannya. Keluarga yang saya angkat adalah keluarga Mormon dan katakan saja masa kecil saya sukar untuk sedikit.


Bagaimanapun, saya dapat mengesan abang dan kakak saya. Kami menghubungi dan mematikan dan kembali pada bulan Ogos saya membenarkan kakak saya untuk masuk bersama saya. Kami mempunyai rancangan untuk memberinya rumah ini kerana kami telah membeli yang baru, dengan cara itu dia dapat menjamin keselamatannya dan tidak perlu risau. Saya mempercayainya dan kenangan baik masa kecil kita akan kembali membanjiri saya. Kami berkawan baik, tidak dapat dipisahkan dan oleh kebanyakan akaun kami adalah anak kembar. Kita dapat membaca fikiran masing-masing, ketika kita berpisah itu rasa sakit seperti yang lain. Dalam fikiran saya, ketika saya melihat kakak saya, saya akan melihat saudara perempuan yang pernah saya ada ketika kecil. Sahabat saya yang asal, dan saya tidak mahu membiarkan diri saya menyedari bahawa orang berubah. Bahawa tidak satu pun dari kita adalah orang yang pernah kita alami. Saya sudah berkahwin sekarang, dia mempunyai tunangan dan kami tidak mungkin sedekat dulu. Kehidupan telah berjalan dan saya tidak menyedari bahawa kepercayaan tidak boleh diberikan secara membuta tuli.



Oleh kerana hari-hari berlalu setelah kakak saya bergerak bersama saya dan suami, minuman mulai bertambah berat. Ia mula mengganggu karier dan perkahwinan saya. Saya mula merasa tidak selesa dan mencari tahu, ada sebabnya. Suami saya datang untuk memberitahu saya bahawa ketika saya berjalan keluar dari bilik, ada banyak perkara yang diberitahu tentang saya, ketika mereka pergi ke kedai bersama, ada banyak perkara yang diperkatakan mengenai saya dan saya dan suami saya sedang bermain-main yang lain. Ini adalah kakak saya. Dia mempunyai kehidupan yang berat, kita semua mempunyai dan saya memahami perlunya mencuba seseorang di sisi anda, anda merasa kurang bersendirian. Tetapi ketika anda bermain suami isteri antara satu sama lain, ia menjadi masalah. Perkara lain juga berlaku, katakanlah ia menjadi persekitaran beracun.


Kakak saya tidak lagi tinggal bersama suami dan saya, tenaga telah kembali seimbang, tidak ada minum atau masalah. Kerjaya saya kembali stabil dan kehidupan terus berjalan. Namun perkara yang saya cuba sampaikan di sini adalah anda tidak boleh mempercayai secara membabi buta. Apabila anda dikhianati oleh seseorang yang semestinya anda percayai, adakah itu dapat dibina semula? Jawapan saya adalah ia berbeza-beza dari situasi ke situasi. Setelah bertahun-tahun tidak melihat adik saya - sekurang-kurangnya sepuluh yang paling tidak - saya mengharapkan kami untuk kembali dan menjadi kawan baik lagi. Peluang pertama dia harus pergi, dia pergi dan kita hingga hari ini tidak bersetuju mengapa tetapi itu bukan sesuatu yang saya bimbangkan. Keluarga adalah keluarga dan tidak ada yang dapat mengubahnya. Tetapi hanya kerana mereka adalah keluarga tidak bermaksud anda harus berbohong, palsu atau salah satu perkara di atas.


Anda tidak perlu menjadi darah untuk menjadi keluarga. Kita boleh memilih siapa yang kita lihat sebagai keluarga. Apabila anda dikhianati, anda harus terlebih dahulu berusaha untuk tidak bertindak balas secara berlebihan. Saya melakukan kesilapan membiarkan emosi saya menjadi yang terbaik dan saya bertindak balas secara berlebihan. Ketika dia tidak pulang dari menziarahi tunangnya di kereta, saya mengemas barang-barangnya dan dihantar dengan cepat. Saya tidak bermain-main dengan jenis perkara ini, saya belajar memotong orang dengan sangat cepat dan saya tahu itu tidak sihat. Ia datang dari kehidupan yang terpental di sekitar rumah ke rumah, orang-orang selalu meninggalkannya. Menjadi mudah untuk hanya memotong tali itu dan meneruskannya untuk saya. Cara saya menangani pengkhianatan adalah saya melihat keadaannya, dan saya menumpukan perhatian kepada fakta bahawa semuanya berlaku atas sebab tertentu, maka saya melakukan yang terbaik hanya untuk membiarkannya pergi.


Dihianati tidak bermaksud bahawa anda melakukan sesuatu yang salah. Menyalahkan diri sendiri tidak akan memberi kebaikan kepada anda. Apa yang baik adalah mengetahui apa yang harus dilakukan semasa anda dikhianati. Mula-mula fikirkan sama ada anda boleh mempercayai orang itu lagi atau tidak. Sekiranya anda mempunyai soalan mengenainya, maka ia tidak akan berjaya. Sekiranya anda dapat mengatakan ya, saya akan mengatakannya lagi. Saya selalu mendapati bahawa jika seseorang akan berbohong atau mengkhianati anda sekali, mereka akan melakukannya sekali lagi. Saya biasanya tidak hanya mempercayai kepercayaan saya seperti tidak ada lagi dalam situasi ini saya melihatnya. Ini hanya menunjukkan kepada anda bahawa anda harus berhati-hati dengan siapa yang anda percayai, keluarga atau tidak. Dalam keadaan saya, saya memutuskan untuk hanya menumpukan perhatian kepada suami dan kehidupan kita. Apa yang dimaksudkan dengan selalu akan jadi berhati-hati. Hati-hati kepada siapa anda memberikan kepercayaan anda. Pengkhianatan berlaku kepada semua orang sekurang-kurangnya sekali dalam hidup mereka, jadi apabila ia berlaku, bangkit kembali dan terus maju.


Sekiranya anda memerlukan seseorang untuk bercakap, saya akan sentiasa berada di sini untuk anda, jadi ketahuilah bahawa anda tidak bersendirian. Hidup dapat banyak ditangani, bangkit dari air terjun. Anda akan melalui ini.


Ditulis oleh Demetri Welsh dari Platform RVP.

Langgan RVP Platform

RVP International © 2018 - 2021 * Laman Selamat SSL - Pemeriksaan Selamat Dijamin

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Linkedin
  • RVP Youtube