Kemarahan: Pembunuh rohani yang sebenar



Dari menusuk jari kaki, menumpahkan minuman, hingga diperlakukan dengan buruk .. senarai terus dan berterusan mengenai sebab-sebab kita mungkin marah dalam hidup. Kemarahan adalah emosi semula jadi yang kita semua alami, tetapi yang kita lakukan dengannya dapat menjadi salah satu yang teratas dalam senarai pembunuh rohani. Dalam catatan hari ini saya ingin membincangkan bagaimana kemarahan dapat merosakkan hidup kita, dan juga memberi contoh bagaimana ia hampir merosakkan rohani saya.


Pembunuh rohani adalah sesuatu yang kita alami yang dapat membuat kita tertutup untuk tenaga yang lebih tinggi di sekitar kita yang mengakibatkan negatif, manifestasi peristiwa buruk dalam hidup kita, dan sikap buruk yang berterusan. Kemarahan adalah penyebab utama dari semua perkara ini, dan oleh itu adalah pembunuh rohani teratas yang ada.


Saya baru-baru ini terpaksa melalui situasi dengan pelanggan yang benar-benar menimbulkan kemarahan dalam diri saya, yang tidak pernah berlaku. Saya tidak pernah membiarkan perasaan peribadi saya terlibat dengan perniagaan saya. Jadi yang berlaku, adakah saya mempunyai pelanggan yang akan saya panggil Terri, yang sudah lama menjadi pelanggan. Lebih dari lima puluh bacaan dan saya telah mengenalnya dengan cukup baik, dan membantunya melalui banyak masalah yang dialaminya. Satu ramalan demi satu muncul untuknya tepat di depan matanya, dan ini membuatnya kagum. Kami bercakap hampir setiap hari. Ramalannya adalah untuk seorang wanita bahawa dia telah jatuh cinta untuk kembali ke kehidupannya sebelum akhir tahun ini. Mereka sudah cukup dekat, namun bertengkar. Hal-hal yang menghina di antara mereka, janji-janji telah dipatahkan, pembohongan telah diucapkan. Ini adalah keadaan yang kacau sehingga mereka berpisah.


Ramalan itu adalah untuk dia menghubungi Terri sebelum akhir tahun ini. Walaupun ada peraturan. Yang pertama, dia sama sekali tidak dapat memulai dengan wanita ini. Ini bermaksud berhenti menghantar mesejnya. Berhenti mengejar media sosialnya. Hentikan sama sekali dan biarkan alam semula jadi berfungsi. Sekiranya dia mengikuti peraturan khusus ini seperti yang saya katakan, ramalan ini akan nyata seperti semua peraturan lain yang telah dinyatakan untuknya.


Singkat cerita, dia tidak mengikut nasihat saya. Dia mabuk, dan memanggilnya sekali. Dia tidak menjawab, dan saya tahu dia tidak akan menjawab. Itulah sebabnya saya menyuruhnya untuk tidak menghubunginya. Jadi, itu adalah satu ketika dia melanggar peraturan. Lain kali dia menghubunginya di aplikasi media sosial. Dia melanggar setiap peraturan yang saya berikan kepadanya, tetapi masih mengharapkan minat cintanya untuk menjangkau dia seperti yang saya ramalkan. Secara semula jadi, dia melanggar peraturan menyebabkan ramalan itu tidak muncul. Dia telah menolaknya, jika tidak menghalangnya sama sekali terjadi. Dia sangat marah dengan saya. Memanggil saya pembohong, walaupun setelah semua ramalan sebelumnya dinyatakan, dan saya mempunyai penilaian untuk membuktikannya dari dia. Dia memberi saya penilaian satu bintang, yang kemudiannya dikeluarkan dan meminta maaf, yang saya hargai. Saya akhirnya terpaksa menghalangnya di platform lain yang saya kerjakan, dan dia menjejaki saya di sini di RVP. Beberapa mesej yang dipanaskan kemudiannya dapat diselesaikan tanpa tenaga yang buruk. Ini adalah satu ketika saya membiarkan kemarahan saya sampai pada tahap perniagaan.



Dia telah mengatakan beberapa perkara yang sangat menyakitkan tentang saya, menyerang perkahwinan dan keluarga saya, memanggil saya setan, nabi palsu dan Syaitan. Perkara yang mengerikan. Ini adalah wanita berusia 40-an, bujang, tinggal bersama ibunya, dan berpendapatan rendah. Saya tidak ada yang menentang Terri. Saya tahu dia mempunyai masalah emosi sejak pertama kali saya berhubung dengannya. Jadi, saya akhirnya menunjukkan beberapa fakta kepadanya dengan cara marah, saya sangat tidak profesional kerana membiarkan kemarahan saya sampai kepada saya. Kemarahan membuat anda melakukan perkara-perkara tidak masuk akal, mengatakan perkara mengerikan yang tidak anda maksudkan, dan melakukan tindakan impulsif yang tidak akan anda lakukan sebaliknya. Satu-satunya alasan dia mencerca saya adalah kerana dia lebih marah dengan dirinya sendiri kerana melanggar peraturan. Saya mengatakan kepadanya selama ini bahawa jika dia tidak mengikuti nasihat saya, ini tidak akan berlaku. Menjadi marah tidak apa-apa sehingga anda mengambil tahap menyesali sesuatu pada keesokan harinya. Ia akan meresap ke dalam hidup anda dan merosakkan segala-galanya dalam perjalanan ke bawah.


Apabila anda marah hanya bernafas. Melangkah - berjalan-jalan. Nyalakan lilin. Bahkan katakan dengan kuat untuk bersikap positif. Inilah yang akhirnya saya lakukan - dan ia berjaya. Sebab ini boleh membunuh anda secara rohani adalah kemarahan membuat anda kehilangan harapan dan iman. Ini membuat anda kehilangan positif dan motivasi. Anda tidak dapat mengambil kembali perkara yang anda katakan, mereka akan sentiasa ada. Oleh itu, belajar mengawal kemarahan anda bukan sahaja memberi manfaat kepada anda, tetapi juga orang di sekeliling anda. Saya rasa saya perlu berkongsi perkara ini dengan kalian, kerana ya, saya mahu memberanikan diri. Blog saya adalah seperti jurnal - berkongsi kehidupan saya dengan anda. Tetapi saya juga tidak mahu melihat ada di antara anda yang membiarkan kemarahan anda membuat anda melakukan perkara yang anda sesali dan mengambil barang dari anda yang anda tidak dapat kembali. Tidak patut memalukan yang harus anda hadapi kerana tindakan bodoh yang anda lakukan semasa anda marah.


Selalu penting untuk diingat bahawa jika ini tidak menjadi masalah enam bulan dari sekarang, tidak ada gunanya marah. Kemarahan dapat digunakan sebagai alat untuk memotivasi dan mendorong Anda, jangan biarkan ia menjadi air yang menenggelamkan anda. Sekiranya anda memerlukan seseorang untuk bercakap, saya akan berada di sini untuk anda, dan ingat, anda tidak keseorangan. Kemarahan berlaku kepada kita semua - tetapi apa yang kita lakukan dengannya boleh membuat atau mematahkan kita. Jangan biarkan pembunuh rohani ini memadamkan cahaya anda.


Kongsi artikel ini dengan rakan dan keluarga anda dalam usaha untuk membawa cahaya dalam kehidupan mereka.

217 viewskomen 3
Langgan RVP Platform

RVP International © 2018 - 2020 * Laman Selamat SSL - Pemeriksaan Selamat Dijamin

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • linkedin
  • Youtube RVP