Syurga & Neraka: Adakah itu nyata?



Konsep syurga dan neraka wujud sejauh sejarah yang tercatat. Ia berbeza bagi setiap budaya - namun satu perkara tetap sama. Yang baik, yang buruk. Dalam artikel ini, saya ingin memberikan pendapat saya kepada anda mengenai syurga dan neraka. Selalu penting untuk berfikiran terbuka. Belajar sebanyak yang anda boleh. Jangan pernah sampai pada kepercayaan yang tegas tanpa belajar mengenai kepercayaan lain. Hanya hati anda yang akan memberitahu anda apa yang berlaku kepada anda. Kebenaran ada di mata orang yang melihat - kita masing-masing mempunyai hak kita sendiri.


Syurga dan neraka selalu digambarkan dengan cara yang sangat hitam dan putih. Orang baik pergi ke syurga. Orang jahat masuk neraka. Mereka yang terjebak di antara mereka memasuki alam semesta jenis limbo. Begitulah cara agama Kristian dan agama arus perdana yang lain mengajarkannya. Setakat tertentu, saya setuju.


Saya bukan Kristian, tetapi saya rohani. Saya yakin ada tempat getaran yang lebih tinggi yang dijalani oleh jiwa murni setelah mereka meninggalkan jasad mereka. Ini adalah tempat tenaga murni, tenaga positif murni dan getaran yang hanya dapat dilalui oleh yang lebih murni. Tempat kebaikan, kebahagiaan, kedamaian, tidak menyesal. Saya tidak pernah percaya bahawa anda diberi undang-undang tertentu untuk dipatuhi dan jika anda melanggarnya, anda perlu segera 'memohon' pengampunan atau anda akan dihukum api kekal. Agar Tuhan yang penyayang dapat mengatakan perkara ini - semacam mengambil bahagian penyayang bukan? Sekiranya anak saya melakukan kesalahan, saya tidak akan pernah dapat menghukumnya ke kegelapan abadi. Jadi di sinilah saya tidak bersetuju dengan agama Kristian. Saya tidak mahu terlalu mempercayai kepercayaan agama saya - saya merasakan setiap orang itu agak peribadi. Sebilangan besar peminat, pembaca dan pelanggan saya mempunyai cara mempercayai yang berbeza daripada saya, dan itu baik-baik saja. Saya tidak mahu menyusahkan sesiapa dengan kepercayaan penuh saya. Terlalu mendalam untuk masuk dalam satu siaran, dan agak peribadi, jadi saya ingin lebih memperhatikan aspek 'syurga dan neraka' dalam siaran ini.


Bagaimanapun, begitulah perasaan saya tentang apa yang disebut orang sebagai 'Syurga'. Tempat tenaga getaran tinggi yang murni yang hanya dapat dimasuki oleh roh tanpa rasa menyesal dan benci di dalam hati mereka. Kebencian, kemarahan, kesedihan, kemurungan, kesedihan dan penyesalan adalah jenis tenaga getaran terendah di luar sana. Oleh itu, apabila anda habis menggunakannya, secara automatik semangat anda akan turun beberapa tahap, di mana menurut saya stereotaip 'neraka' muncul. Neraka adalah tempat getaran rendah, itulah sebabnya kita mendengar tentang iblis, malaikat gelap, dan bahkan syaitan sendiri yang memerintahnya. Tidak ada api dan belerang harfiah. Mereka adalah metafora yang merujuk kepada emosi getaran rendah yang baru sahaja saya bicarakan. Jenis semangat ini menuju ke realiti getaran yang lebih rendah ini. Tidak, mereka tidak terperangkap di sana. Satu-satunya perkara yang memerangkap mereka adalah penyesalan dan negatif mereka. Mereka boleh berubah, dan setelah tenaga mereka menjadi getaran yang lebih tinggi lagi, semangat mereka meninggalkan tempat kegelapan itu. Kegelapan merujuk kepada keadaan fikiran, bukan tempat fizikal.


Jadi anda lihat, syurga dan neraka adalah nyata dalam arti bahawa satu adalah tempat tenaga positif yang murni, dan satu adalah tempat tenaga negatif yang lebih rendah. Entiti getaran rendah yang tinggal di 'neraka' sangat nyata. Mereka tidak mempunyai badan. Mereka memakan tenaga negatif dan menyeksa roh yang terikat dengan kenyataan getaran rendah ini sehingga mereka berubah. Terdapat tenaga baik murni dan tenaga buruk murni - dan kemudian ada tenaga di antaranya. Apabila anda mendengar semangat masuk ke 'limbo' - maksudnya ialah semangat itu bukan getaran yang cukup rendah untuk pergi ke tempat gelap - tetapi getaran tidak cukup tinggi untuk pergi ke tempat yang baik. Oleh itu, apa yang berlaku kepada roh-roh ini adalah mereka terjebak di sini dengan pesawat fizikal ini bersama kita. Kadang kala semangat ini tidak menyedari bahawa mereka sudah mati - dan mereka berkeliaran dalam kesedihan sehingga seseorang seperti saya berhubung dengan mereka dan menolong mereka. Kadang-kadang mereka adalah roh marah yang cenderung menghantui tempat. Kadang-kadang mereka tetap berusaha untuk menolong orang yang mereka sayangi - kemungkinannya tidak berkesudahan - namun apa yang diturunkan adalah ya, syurga dan neraka adalah nyata dari satu segi.



Saya pernah mendengar cerita mengenai orang yang merakam suara neraka yang sebenarnya. Saya merasa menarik kerana saya tidak pernah melihat neraka sebagai tempat fizikal. Ia adalah tempat tenaga murni, tenaga negatif murni. Namun, seperti kenyataan bahawa roh boleh diambil pada alat rakaman, saya percaya bahawa bunyi 'neraka' telah diambil. Saya telah memasukkan video di bawah. Video itu bukan milik saya, saya dapati di YouTube:



Oleh itu, dalam video itu, anda mendengar bunyi mengerikan dari pelombong di Siberia. Idea bahawa terdapat portal bawah tanah telah wujud selama-lamanya. Portal ke dimensi kerohanian seperti syurga dan neraka. Saya merasakan apa yang berlaku dalam klip video ini ialah mereka benar-benar merakam suara dari dimensi gelap ini, tempat tenaga negatif yang kebanyakan orang sebut neraka.


Ia menakutkan, namun pada masa yang sama, konsep 'syurga' juga sangat mengagumkan. Itu nyata, dan walaupun banyak budaya menerangkannya secara berbeza, pendapat saya adalah ia adalah tempat getaran dan tenaga tinggi yang murni. Hanya yang paling murni yang dapat sampai ke tempat cahaya putih yang menakjubkan ini. Orang percaya bahawa di 'surga', entiti getaran yang lebih tinggi (yang bertentangan dengan syaitan - kebanyakan memanggil mereka malaikat) adalah entiti keamanan dan kekuatan yang murni. Mereka dikatakan memancarkan bunyi 'sangkakala' ketika mereka berada berdekatan. Dalam video di bawah, suara sangkakala ini dapat didengar di seluruh Yerusalem. Mereka dikenali sebagai suara malaikat, dan ketika mendengarkannya, saya juga mendapat tenaga itu. Ini sebenarnya adalah suara malaikat, atau entiti getaran tinggi. Ingat, saya juga tidak memiliki video ini, saya menjumpainya lagi di YouTube:



Pada penghujung hari, anda harus memutuskan sendiri. Syurga dan neraka tidak pernah terbukti secara ilmiah, tetapi tidak mempunyai banyak perkara, seperti Tuhan sendiri. Ikut hati anda, tidak ada yang dapat memberitahu anda apa yang harus dipercayai selain diri anda. Bagi saya, saya mempercayai syurga dan neraka dalam aspek yang telah saya jelaskan dalam catatan ini. Saya harap anda telah menikmatinya dan ini telah membuka mata anda terhadap kemungkinan bahawa ya, sebenarnya ada lebih banyak lagi - ia tidak selalu berwarna hitam putih.


Sekiranya anda menikmati artikel ini, kongsi dengan rakan anda! Adakah anda percaya akan syurga atau neraka? Beritahu saya dalam komen! Setiap orang berhak atas kepercayaan masing-masing, jadi mari kita tetap mesra. Terima kasih.

Langgan RVP Platform

RVP International © 2018 - 2020 * Laman Selamat SSL - Pemeriksaan Selamat Dijamin

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • linkedin
  • Youtube RVP