Adakah sihir jahat?



Ketika mendengar istilah 'ilmu sihir', sebahagian minda kita secara automatik membawa kita ke tempat yang gelap ini. Kami melihat penyihir dengan topi runcing, menaiki tongkat sapu, pengorbanan manusia dan perkara-perkara seperti itu. Hollywood pasti telah melaksanakannya untuk membuat stereotaip untuk sihir dan sihir. Dalam artikel ini, saya akan menerangkan pendapat saya mengenai ilmu sihir, memberikan definisi tentang makna sihir dalam kamus, dan beberapa contoh ilmu sihir baik dan buruk.


Di Wikipedia, ilmu sihir or witchery secara amnya bermaksud amalan dan kepercayaan terhadap kemahiran dan kebolehan magis yang dilakukan oleh pengamal dan kumpulan bersendirian. Sihir adalah istilah luas yang berbeza-beza dari segi budaya dan sosial, dan dengan demikian sukar untuk didefinisikan dengan tepat, dan anggapan silang budaya mengenai makna atau makna istilah harus diterapkan dengan berhati-hati. Ilmu sihir sering memainkan peranan agama atau perubatan, dan sering terdapat dalam masyarakat dan kumpulan yang kerangka budaya merangkumi pandangan dunia yang ajaib.


Amalan sihir dan sihir sudah lama lebih lama daripada praktik lain, seperti agama Kristian. Terdapat agama kuno seperti Paganisme dan Druidry yang berpusat di sekitar alam semula jadi dan ia adalah tenaga. Adalah kepercayaan saya sebagai bukan hanya seorang pengamal, tetapi juga sebagai psikik, bahawa sihir dan sihir tidak jahat dan baik. Sebagai filem Kraf berkata:


Sihir sejati tidak berwarna hitam atau putih. Ini kerana kedua-duanya bersifat, penuh kasih dan kejam, pada masa yang sama. Yang baik atau buruk hanyalah di hati penyihir. Hidup memberikan keseimbangan itu sendiri.

Niat anda boleh menukar tenaga dari positif ke negatif, seperti niat untuk menyakiti seseorang, membunuh seseorang, memutuskan hubungan dengan alasan mementingkan diri sendiri, kutukan, hex dan sebagainya. Ada perkara seperti melakukan ilmu hitam pada pendapat saya yang tidak jahat. Saya mempunyai seorang kawan bertahun-tahun yang lalu dalam hubungan buruk. Dia tidak akan meninggalkannya kerana dia mencintainya - namun dia menipu, merogolnya, membuatnya hamil hanya untuk membuatnya keguguran, memukulnya dan banyak perkara lain. Dia tidak akan pergi.


Dia datang kepada saya untuk meminta bantuan mengetahui bahawa saya adalah seorang pengamal berbakat, tetapi masalahnya - saya tidak pernah melakukan sihir untuk orang lain selain saya dan keluarga saya, dan melakukannya untuk seseorang di luar lingkaran itu hanyalah sesuatu yang tidak saya lakukan. Sihir itu suci dan tidak boleh dilemparkan seperti itu. Namun dia adalah rakan karib dan saya tidak tahan lagi dan membiarkannya melalui ini. Kami cuba membawanya ke polis terlebih dahulu - namun di sebuah bandar yang kacau, polis sama sekali tidak membantu. Saya harus bertindak - dan mesti cepat.



Saya akhirnya membuat karya sihir yang mengikat pada lelaki ini. Itu adalah tenaga yang lebih gelap, itu benar, namun kadang-kadang anda harus melawan kegelapan dengan kegelapan. Itu tidak membuat saya gelap, ini adalah jalan terakhir dan saya melakukannya untuk membantunya keluar dari situasi ini. Bagaimanapun, pengikatan itu ditetapkan oleh tenaga yang disebut hukum tiga. Untuk membuat cerita pendek - dalam masa tiga hari dari pengikatan, dia sudah mengemas barang-barangnya, pergi - dan dia belum mendapat balasan darinya. Itu hanya satu senario di mana sihir gelap bahkan tidak gelap. Sihir adalah sifat - bagaimana kita menggunakannya dan niat kita yang dapat membuang keseimbangan.


Untuk membuat mantra, anda tidak perlu berlatih Pagan, Wiccan atau Druid. Tidak sama sekali. Menurut Wikipedia, kemungkinan ciri penyihir yang paling terkenal adalah kemampuan untuk mengeja mantra, "mantra" adalah kata yang digunakan untuk menandakan cara yang digunakan untuk melakukan tindakan ajaib. Mantra dapat terdiri dari sekumpulan kata, rumus atau ayat, atau tindakan ritual, atau kombinasi dari semua ini. Mantra secara tradisional dilemparkan dengan banyak kaedah, seperti dengan penulisan rune atau sigil pada objek untuk memberikannya kekuatan ajaib; oleh imolasi atau pengikatan gambar lilin atau tanah liat (poppet) seseorang untuk mempengaruhi dia secara ajaib; dengan bacaan mantra; oleh pelaksanaan ritual fizikal; dengan menggunakan ramuan herba ajaib sebagai azimat atau ramuan; dengan memandang cermin, pedang atau spekulasi lain (scrying) untuk tujuan ramalan; dan dengan banyak kaedah lain.


Saya hanya menggunakan sihir apabila ia adalah sesuatu yang tidak dapat dilakukan oleh tenaga. Saya selalu lebih suka melakukan kerja tenaga berbanding sihir, kerana rasanya lebih wajar bagi saya dan tidak bersusah payah. Saya tidak memerlukan lilin, kemenyan, buku, kristal atau apa-apa. Dengan tenaga kerja saya menggunakan akal fikiran, dan akal saya sahaja. Semasa saya melakukan mantera, biasanya ia adalah sesuatu yang lebih menggembirakan. Saya suka bermain dengan sihir cuaca seperti hujan, salji atau cerah. Menukar suhu juga menyeronokkan. Mantra berdasarkan ritual yang lebih serius yang saya lakukan baru-baru ini adalah melindungi perniagaan saya. Saya telah menerima beberapa ancaman yang cukup serius dari platform dan blog psikik dalam talian yang lain. Mereka tidak suka melihat bahawa jenama saya dilancarkan lebih lama daripada jenama mereka, dan mereka mula mengancam saya dengan sihir. Mereka memberitahu saya bahawa jika saya tidak menutup laman web saya, mereka akan mempunyai semua pelakon ejaan di platform mereka menentang saya.


Sememangnya saya tidak takut. Saya menerima banyak ancaman dari persaingan, tetapi saya suka apa yang saya lakukan. Saya suka pelanggan saya, saya suka pembaca blog saya dan saya tidak akan pergi begitu sahaja. Oleh itu, sihir bermula. Kedudukan laman web saya mula merosot, saya mula mendapat lebih sedikit pembaca dan pelanggan. Saya membuat keputusan untuk melakukan perlindungan berdasarkan ritual dan merenungkan perniagaan, jenama dan laman web saya. Ia memerlukan jimat, beberapa ramuan yang berbeza, lilin bertenaga tenaga dan beberapa perkara lain termasuk mandi ritual.


Ritual itu mengambil masa tiga hari untuk diselesaikan - dan pada saat hari ketiga berakhir, kedudukan saya kembali, pelanggan kembali - dan blog itu kembali meningkat. Maksud saya, adalah bahawa bukan sihir atau sihir yang jahat atau baik - itu adalah alam. Penyihir itu mempunyai niat jahat atau baik, dan merupakan pendapat mereka tentang cara menggunakan sihir mereka. Pada akhirnya, pilihan adalah pilihan kita, tetapi sihir adalah dan akan selalu berada di tempat yang berkecuali. Ia kuno. Ia kuat. Ia boleh membahayakan dan boleh menjadi indah. Hanya mereka yang menyalahgunakannya menghadapi akibatnya. Berhati-hatilah ketika menggunakannya - apabila anda mengambil sesuatu dari seseorang, alam akan mengimbangi dirinya: ia akan mengambil sesuatu dari anda. Sekiranya anda menggunakannya untuk menolong seseorang: alam semula jadi akan menyeimbangkan dan membantu anda. Seperti yang mereka katakan: berhati-hatilah dengan apa yang anda mahukan.


Adakah anda mempunyai pengalaman atau pendapat mengenai sihir atau sihir? Biarkan di komen dan kongsi artikel ini dengan rakan anda.

185 viewskomen 4
Langgan RVP Platform

RVP International © 2018 - 2020 * Laman Selamat SSL - Pemeriksaan Selamat Dijamin

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • linkedin
  • Youtube RVP