Mengetahui bila hendak berehat



Kadang kala mengetahui bila tidak berputus asa boleh menjadi mustahil. Mari hadapi, kita semua menempuh masa-masa sukar. Kita semua bertemu dengan orang yang sukar. Kita semua menghadapi keadaan yang mengharuskan kita membuat pilihan tepat, namun bagaimana kita tahu apa pilihan yang tepat? Ini semua tentang mengikuti hati kita dan mengetahui kapan harus melalui saat-saat sukar. Ini juga tentang belajar menjauhkan diri dari apa sahaja yang menyebabkan tekanan dalam hidup anda. Belajar untuk memberi rehat kepada diri sendiri, dan dalam artikel hari ini, saya ingin memberi anda contoh bagaimana saya baru-baru ini terpaksa memaksa diri untuk meluangkan masa daripada bekerja hanya untuk mengelakkan berhenti sama sekali.


Dua tahun yang lalu pada bulan Mac 2018 saya melancarkan Platform RVP. Saya telah memberikan bacaan sepanjang hayat saya, tetapi telah bersara selama bertahun-tahun. Anda lihat, tidak semua orang bersetuju dengan apa yang saya lakukan. Apabila beberapa orang terperangkap di kepala mereka sendiri dan tidak bersedia melihatnya di luar, idea untuk memberi bacaan psikik tidak sesuai dengan mereka. Keluarga suami saya beragama Kristian, jadi secara semula jadi saya kelihatan berada di bawah naungan kejahatan tetapi tidak mengapa. Sebilangan orang yang memanggil saya atau menilai saya telah meminta saya untuk membaca secara tertutup, jadi pada akhirnya, banyak yang mengatakannya. Bagaimanapun, saya telah berhenti membaca sepanjang masa saya dan suami berkahwin. Dia bekerja sebagai CNA di rumah jagaan di sini di bandar, dan saya hanya membantu di sekitar rumah. Ketika keadaan menjadi semakin sukar bagi kami, saya memilih untuk mula memberi bacaan lagi, sebagai hobi, untuk membantunya keluar dari segi kewangan. Saya tahu bahawa akhirnya saya akan memulakan pembacaan sepenuh masa lagi, tetapi pada ketika itu saya tahu itu belum tiba masanya.


Walau apa pun, bacaan saya meningkat dengan sangat pantas dan seketika menjadi pekerjaan sepenuh masa. Ramai pelanggan saya yang bertemu saya tahun-tahun yang lalu masih dalam hidup saya. Kami sudah dekat tetapi saya diberi amaran oleh kebanyakan mereka untuk berehat kerana saya akan habis. Saya memaksa diri untuk bekerja 7 hari seminggu, biasanya 18 jam atau lebih sehari sambil masih menjalani kehidupan keluarga. Itu adalah salah satu perkara paling sukar yang telah saya lakukan dan sekiranya saya masih bujang tanpa keluarga untuk menyokong, saya akan berhenti lama dahulu. Bukan hanya puluhan bacaan setiap hari di Platform Fiverr, tetapi ia juga seperti itu di RVP. Oleh itu, apabila saya bangun pagi dan segera menyelam ke dalam kerja saya, dan melakukannya sehingga jam 3 hingga 4 pagi, hanya untuk mengambilnya beberapa jam kemudian ketika saya bangun, saya menjadi lemas. Oleh itu, ini terus berlanjutan, sementara kakak kandung saya yang telah lama hilang kembali ke dalam hidup saya, bersama dengan saudara saya - tidak dapat dilakukan dengan hanya dua tangan. Saya diberi amaran tetapi saya tidak mendengar. Minggu lalu sampai ke titik didihnya dan ketakutan terburuk saya berlaku - saya menjadi habis sepenuhnya.



Saya tahu apa yang anda fikirkan, jika ini adalah semangat dan panggilan saya, bagaimana saya boleh terbakar habis. Saya rasa ini boleh berlaku untuk semua bidang kehidupan. Anda pasti gembira dengan spageti. Neraka, ini adalah makanan kegemaran anda tetapi makanlah sepanjang hari setiap hari dan anda akan merasa jemu. Oleh itu, pilihan saya adalah untuk berhenti sama sekali, atau memberi saya cuti yang ketara. Ramai pembaca biasa saya akan mengetahui bahawa saya mempunyai masalah dengan Platform Fiverr. Saya tidak begitu setuju dengan perkara-perkara yang mereka biarkan berlaku kepada penjual dan perkara yang benar-benar mendorong saya ke hujung menyebabkan saya mengambil cuti minggu ini adalah akhir-akhir ini ada pelanggan Fiverr itu benar-benar kasar, memanggil nama, mengancam keluarga saya, mengejar saya dan untuk apa? Kerana saya pandai melakukan apa yang saya lakukan tetapi saya tidak teragak-agak untuk menghalang seseorang ketika mereka memperlakukan saya secara tidak adil. Oleh itu, apabila saya menyekatnya, Fiverr membenarkan mereka membuat akaun baru, memesan sekali lagi, membatalkan pesanan mereka untuk sesi percuma - buat akaun baru untuk melakukannya sekali lagi. Itu tidak betul, tetapi walau bagaimana pun saya berada di kedudukan yang lebih rendah dan lebih rendah setiap kali ini dibiarkan berlaku. Itu hanya satu perkara daripada banyak orang dan suami saya memberitahu saya untuk mengambil cuti. Lebih dari satu atau dua hari yang biasa saya ambil ketika saya mengalami hari yang buruk - dia menyuruh saya cuti seminggu.


Ini adalah pilihan yang sukar kerana semasa saya habis, ada pelanggan yang sangat memerlukan pertolongan saya - ada di antara mereka yang datang kepada saya setiap hari lebih dari sekali, jadi minggu ini juga mempengaruhi mereka. Saya ingin menulis tentangnya, kerana ada pelajaran dalam hal ini, dan pelajaran itu hanya kerana anda mempunyai keinginan untuk menolong orang lain, ketahui waktu untuk memberi rehat kepada diri sendiri. Ketahui bahawa anda adalah satu orang, dan anda memerlukan rehat anda. Fikiran seperti otot apa pun, ketika tertekan atau letih - ia akan menyebabkan anda tidak dapat berfungsi dengan betul. Mengetahui bila tidak berputus asa juga penting. Sebagai contoh, jika saya membiarkan ini membiarkan saya berhenti sama sekali, ini akan menunjukkan bahawa saya menyerah. Bahawa saya membiarkan kelemahan saya memanfaatkan yang terbaik. Meluangkan masa telah memungkinkan saya untuk menyegarkan diri, untuk mengatasi tekanan itu dan untuk mengisi semula siap untuk kembali berayun. Semua orang melalui apa yang saya lalui. Orang yang mendera, mendorong diri kita ke titik pemecahan - dan sangat bagus untuk mengambil berat tentang orang lain tetapi jangan biarkan ia membunuh anda. Saya harap itu masuk akal, kerana anda layak untuk hidup.


Saya akhirnya mengambil nasihat suami dan pelanggan saya - pelik bagaimana yang betul? Pelanggan saya memberi saya nasihat tetapi nasihatnya adalah berehat sebentar. Saya berjaya, dan sekarang saya akan dapat berada di sana lebih banyak untuk mereka yang bergantung kepada saya.


Apabila ada sesuatu atau seseorang yang keluar mendorong anda ke had anda, dan anda mula merasa seperti yang saya rasakan - bahawa anda ingin menyerah, berehat sebentar. Jauhkan diri anda dari masalah, walaupun itu adalah pekerjaan atau hubungan anda - apa pun. Beristirahat lebih baik daripada berhenti pada kebanyakan masa. Anda akan tahu bila paling sihat untuk berhenti dan ini berpunca dari mengetahui apa yang baik untuk anda dan mengetahui apa yang tidak baik. Hubungan yang tidak sopan, pekerjaan beracun, persahabatan toksik - perkara-perkara ini biasanya tidak dapat diselesaikan tetapi seperti yang saya katakan, anda tahu diri anda sendiri jadi jika rehat yang anda perlukan maka ambillah. Sekiranya jalan keluar bersih, maka ambil juga. Masa depan anda adalah milik anda untuk memutuskan tetapi melakukannya kerana anda mahu melakukannya, bukan kerana ia memaksa anda. Anda lebih berharga daripada yang anda nyatakan.


Kongsi artikel ini dengan rakan anda, mungkin salah seorang daripada mereka perlu mendengar pesanan ini.

Langgan RVP Platform

RVP International © 2018 - 2020 * Laman Selamat SSL - Pemeriksaan Selamat Dijamin

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • linkedin
  • Youtube RVP