Kehidupan Masa Lalu: Perjalanan ke masa lalu



Kehidupan masa lalu adalah kehidupan yang kita jalani sebelum ini. Adalah kepercayaan bahawa sebelum kita dilahirkan, roh kita mempunyai tubuh yang lain, kehidupan yang lain dalam masa dan tempat yang berbeza. Kepercayaan ini wujud sejak beribu-ribu tahun dari seluruh dunia. Dipercayai bahawa jejak kehidupan masa lalu kita dapat datang kepada kita dalam mimpi, penglihatan, kenangan dan kemunduran. Dalam siaran ini hari ini saya ingin membincangkan bukan hanya beberapa fenomena yang mungkin memberi petunjuk tentang siapa kita dulu, tetapi saya ingin memberi anda kisah pelanggan saya yang saya anggap menarik mengenai kehidupan masa lalu.


Salah satu cara kehidupan masa lalu kita berusaha untuk mengenalkan diri kepada kita adalah melalui Dejavu. Sebilangan besar daripada kita pernah mengalami bahawa sensasi merasakan apa yang baru berlaku telah berlaku sama seperti sebelumnya. Ini adalah perasaan yang sangat pelik - kerana sesaat, anda pernah melihat perkara ini sebelumnya - anda telah menghayatinya. Ia hanya boleh berlangsung selama beberapa saat hingga berjam-jam. Sebilangan orang menjalani seluruh hidup mereka dengan perasaan seperti pernah menjalaninya sebelumnya. Dipercayai bahawa ini adalah kenangan dari kehidupan lampau.


Cara lain yang kita alami melalui kehidupan lampau kenangan luar biasa. Dulu saya mempunyai kenangan yang sangat berbeza mengenai perkara-perkara tertentu yang berlaku semasa saya dewasa. Saya melihat mereka dengan jelas dalam fikiran saya. Saya akan bercakap dengan ibu angkat saya mengenai perkara-perkara yang saya ingat, dan dia akan bersumpah dan tidak akan berlaku. Ini lebih daripada imaginasi saya. Adakah saya mengingati sesuatu dari kehidupan sebelumnya? Ini sama sekali tidak biasa, dan kajian mendapati bahawa orang yang mempunyai kenangan aneh ini sering mengingatkan kejadian yang sama dalam kemunduran kehidupan masa lalu. Ia sangat menarik.


Tanda terakhir kehidupan masa lalu yang ingin saya bicarakan hari ini adalah ketakutan dan fobia. Ketakutan adalah bahagian hidup yang sihat, mereka melindungi kita dari bahaya. Namun sebilangan orang mempunyai ketakutan dan fobia yang sama sekali tidak rasional seperti air, burung, bilangan tertentu, tumbuh-tumbuhan dan sebagainya. Sering kali tidak ada alasan untuk mereka mempunyai ketakutan ini - mereka hanya takut. Bagi orang yang mempercayai kehidupan masa lalu, ini adalah ketakutan yang diturunkan dari kehidupan sebelumnya. Ketakutan akan air mungkin kerana anda tenggelam dalam kehidupan masa lalu anda - ini adalah cara anda mati, dan bahkan dalam kehidupan seterusnya, anda masih takut dengan perkara yang spesifik itu. Saya harap itu masuk akal. Ini semua adalah tanda-tanda kehidupan masa lalu.


Saya mempunyai pelanggan yang akan saya panggil Nani dalam catatan ini. Nani adalah pengarang dewasa yang menulis buku-buku mengenai jemaah haji. Bersiar-siar di padang rumput, mencuci pakaian di anak sungai, memasang perangkap kecil untuk ikan karang. Buku-bukunya sangat berjaya dan mendapat khalayak ramai.


Nani datang kepada saya untuk membaca kehidupan yang lalu kerana gambar-gambar ini dalam fikirannya, inspirasi untuk buku-bukunya lebih daripada sekadar mimpi hari. Perkara-perkara yang dilihatnya seolah-olah benar-benar dia, dan itu membingungkannya. Nani memberitahu bahawa ibunya telah memberitahu sepanjang hidupnya bahawa dia sudah kuno. Cara dia bercakap dengan cara dia berpakaian. Ini bukan sesuatu yang bukan pada masa ini.



Semasa membaca kehidupannya yang lalu, saya memang melihat bahawa kehidupan masa lalu yang paling baru ini sebenarnya adalah kehidupan padang rumput. Dia mempunyai dua anak, kedua-duanya perempuan, dan mereka tinggal di sebuah kampung di padang rumput di sebelah anak sungai. Saya melihat semua yang diberitahu olehnya dengan jelas. Ikan craw, bagaimana anak perempuannya Marie suka bermain dengan mereka dan akan sedih ketika tiba masanya untuk merebus mereka untuk makan malam. Nani biasa berjalan-jalan ke hutan dengan bersenandung dengan nada tertentu.


Setelah memberitahu Nani perkara-perkara ini dari kehidupannya yang lalu, dia menjadi emosional. Dia mengatakan bahawa dia masih berjalan-jalan di hutan di sebelah rumahnya menyanyikan lagu tertentu. Dia mempunyai dua anak perempuan hingga kini - seorang membenci makanan laut. Tidak akan menyentuhnya sama sekali, terutama ikan karang. Dia dapat mengetahui bahawa buku-buku miliknya yang telah ditulisnya bukan hanya fiksyen ilmiah - buku itu asli dan dia menulis tentang kehidupannya yang lalu. Ini tentu saja menjadikannya lebih istimewa baginya, dan dia sekarang melihat buku-bukunya sebagai jurnal kehidupan masa lalu.


Setiap orang berhak atas pendapat mereka sendiri dalam kehidupan, dan ketika datang ke kehidupan lampau, tidak ada bezanya. Anda percaya atau tidak dan tidak mengapa. Pengalaman saya membawa saya ke kesimpulan yang kukuh bahawa mereka nyata, dan kita dapat belajar banyak tentang diri kita dengan mendapatkan kemunduran kehidupan masa lalu. Hidup ini jauh lebih dalam dan lebih luas daripada yang anda akan sedar. Oleh itu, kenali diri anda sedikit lebih baik hari ini - membaca kehidupan lampau adalah cara yang sempurna!


Adakah anda pernah mengalami deja vu, kenangan luar biasa, ketakutan aneh dan sebagainya? Mungkin anda mengingati masa lalu anda - jadi apabila anda mengalami perkara-perkara ini, cuba cari masalah yang lebih mendalam mengapa mereka berlaku kepada anda. Ini boleh mengubah cara anda melihat seluruh kewujudan anda!


Adakah anda mendapati artikel ini menarik? Kongsi dengan rakan anda, dan tinggalkan pengalaman anda dalam komen di bawah!

Langgan RVP Platform

RVP International © 2018 - 2020 * Laman Selamat SSL - Pemeriksaan Selamat Dijamin

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • linkedin
  • Youtube RVP