Kepentingan Mendorong



Sepanjang karier saya sebagai profesional psikik, saya telah menemui pelbagai jenis orang, situasi dan keadaan. Saya telah berjumpa dengan pelbagai jenis orang yang boleh anda bayangkan. Ada yang marah. Ada yang sedih. Ada yang ingin tahu. Ada yang takut. Satu perkara yang dimiliki oleh semua orang ini ialah mereka mempunyai masalah (atau masalah) yang tidak dapat mereka lalui sendirian, dan mereka memerlukan saya untuk membantu memberi mereka jawapan agar mereka dapat kembali ke landasan yang betul.


Ada orang-orang yang sedang jatuh cinta, dan tidak mendapat perhatian yang layak, atau mereka tertanya-tanya bagaimana perasaan 'orang lain yang penting' terhadap mereka. Ada mereka yang diserang oleh roh jahat atau ilmu hitam yang memerlukan pertolongan. Terdapat mereka yang memerlukan pertolongan dalam perjalanan kerjaya mereka. Ada mereka yang berada dalam bahaya yang perlu tahu bagaimana untuk keluar dari itu. Ada orang hilang yang perlu dijumpai. Senarai terus dan terus berjalan, dan percayalah, saya menangani semuanya ditambah lagi.


Saya ingin menulis catatan hari ini membincangkan pentingnya tidak berputus asa. Kepentingan untuk menempuh masa-masa sukar, dan memberi anda beberapa contoh pelanggan dengan harapan bahawa dalam beberapa cara anda dapat berhubungan, dan belajar dari kisah-kisah ini. Saya tahu pada masa lalu pelanggan tidak menyukai saya berkongsi cerita mereka, dan saya memahaminya. Semua pelanggan mempunyai kerahsiaan peribadi yang ketat dengan saya, itu benar. Namun, saya dapati bahawa dengan menukar jantina, dan menukar nama dalam contoh ini, tidak ada salahnya dilakukan, dan kerahsiaan masih terjaga. Saya hanya merasakan bahawa kadang-kadang orang belajar lebih baik dengan mendengar masalah orang lain, dan bagaimana mereka melaluinya.


Oleh itu, dalam catatan ini saya ingin memberikan beberapa contoh yang sangat baik dari pelanggan dan halangan yang mereka hadapi. Dalam contoh-contoh ini, sekiranya pelanggan-pelanggan ini menyerah, mereka tidak akan pernah mendapat kebahagiaan. Melalui semua sesi mereka, sebahagian daripada mereka setiap hari, kadang-kadang mereka kehilangan semua harapan. Seperti yang selalu saya sampaikan kepada anda semua, satu-satunya kutukan dari bacaan psikik adalah mengetahui masa depan, tetapi tidak mempunyai kesabaran untuk menantinya. Oleh itu, dalam dua kes yang ingin saya ceritakan, kesabaran adalah bagaimana mereka berjaya, walaupun mereka tidak menyukainya dan ingin menyerah, saya terus memberitahu mereka untuk terus kuat, untuk tetap sabar . Kesabaran mereka terbayar, itulah sebabnya penting untuk terus maju.


Mari kita mulakan dengan kisah Amanda. Amanda tinggal di Kentucky, Amerika Syarikat, dan baru setahun tamat sekolah menengah. Amanda memang, dan pernah, jatuh cinta dengan lelaki bernama Isaac sejak sekolah rendah lagi. Mereka dan selalu menjadi jodoh. Mereka berkongsi ciuman pertama mereka di taman permainan dengan mainan tayar baru yang dipasang. Mereka selalu memilih satu sama lain dalam pasukan bola sepak. Mereka saling berjanji dua tahun berturut-turut. Mereka berkongsi semuanya, namun ketika tamat pengajian, Amanda berhenti mendengar dari Ishak dan itu merobeknya ke dalam. Ini tidak pernah terjadi, mereka saling menyayangi, atau begitu, menurutnya.


Oleh itu, Amanda menghampiri saya mengenai masalah ini, sangat patah hati kerana dia tidak faham jika sudah selesai. Dia tidak faham apakah ini hanya sekolah menengah, atau apakah ini benar-benar dimaksudkan. Oleh itu untuk membuat cerpen, dalam sesi Amanda banyak perkara dilihat. Saya telah melihat kehamilan, yang tidak berjaya. Saya telah melihat Isaac dalam bangkai kereta yang mengerikan, yang mengakibatkan kerosakan kekal pada kakinya. Saya telah melihat cinta dan keprihatinan sejati untuk Amanda yang keluar dari hatinya. Saya memberitahunya dan bukannya marah padanya kerana tidak menghubunginya, dia perlu prihatin, kerana ada sesuatu yang tidak betul. Saya memberitahu dia tentang kemalangan ini. Saya memberitahu dia mengenai kehamilan ini. Dia berlantai.



Jadi, beberapa minggu sebelum tamat pengajian, Amanda mengalami keguguran. Dia tidak pernah memberitahu siapa pun tentang hal ini, dan merasa takut bahawa ia muncul dalam pembacaan. Saya memberitahu dia bahawa Ishak telah terluka. Dia berjalan empat roda bersama rakan-rakannya di beberapa bukit pasir, dan kakinya hancur. Yang harus dia lakukan hanyalah pergi dari rumahnya, dan ibu bapanya mengesahkan dia masih di hospital dengan pin di kakinya. Dia seketika merasa mengerikan kerana menganggap yang terburuk. Perkara pertama yang dia katakan kepadanya ketika dia pergi mengunjunginya adalah bahawa dia telah berusaha menghubunginya, berusaha menghubunginya. Bukan salahnya dia menukar nombornya dengan memikirkan yang terburuk. Melalui semua itu, saya memberitahunya untuk terus kuat, bahawa hatinya bersamanya, dan hingga hari ini mereka masih bergandengan tangan, sangat cinta, dan mempunyai rancangan untuk berkahwin. Hanya satu contoh mengapa walaupun anda berfikir yang terburuk, kadang-kadang fikiran anda hanya menimbulkan masalah kerana takut, dan kadang-kadang masalah tersebut tidak ada. Apabila sesi anda mengatakan untuk terus kuat, ia mengatakannya untuk alasan.


Contoh terakhir saya hari ini adalah untuk pelanggan bernama Charles yang tinggal di UK. Charles telah melalui banyak hal, dan baru-baru ini dia telah kehilangan isterinya, yang mengalami beberapa stroke sehingga kematiannya. Dia baru berusia 32 tahun, dan dia berusia 35 tahun. Trauma ini benar-benar meruntuhkannya. Dia telah kehilangan pekerjaannya. Kehilangan rumahnya untuk penyitaan. Kalah kawan. Hidupnya telah runtuh. Dia telah berkahwin dengan cinta sejatinya, dan dalam masa 13 jam dia telah mati dari keadaan sihat hingga mati. Tidak ada pengetahuan, tidak ada ucapan selamat tinggal. Ini memecahnya menjadi beberapa bahagian, dan dia tidak tahu bagaimana memilih dirinya dari ini.


Oleh itu, Charles telah pergi berbulan-bulan tanpa pekerjaan, memerhatikan semua yang ada di sekelilingnya yang mengalir ke longkang, kehilangan semuanya. Dia sudah mula minum, mula berbaring sehingga dia tidak akan meninggalkan bilik rumahnya, sekarang tinggal di rumah orang tuanya. Dia telah melamar pekerjaan selepas bekerja, tidak ada yang mahu mengambilnya. Perniagaan selepas perniagaan, temu ramah demi temu ramah. Itu tidak berjaya dan dia menghubungi saya sebagai jalan terakhir. Sama ada dia mendapat jawapan, atau dia sanggup mengambil nyawanya sendiri. Itulah yang diturunkan.


Ketika Charles menghubungi saya, saya segera merasakan semua kesakitan dan keperitan ini. Dia tidak cuba kehilangan semuanya dengan sengaja. Hatinya sakit. Dia kehilangan babak kedua dari siapa dia, dan ada pesan peribadi yang disampaikan kepadanya dari isterinya, yang tidak diminta, tetapi saya merasa penting untuk memberikannya. Melalui itu, dia telah menemukan wang tunai yang disembunyikannya di lubang lantai bilik tidur mereka. Itu adalah sesuatu yang diberikan ayahnya sebelum dia meninggal sebagai jaring pengaman. Melalui sesi itu dia dapat mengetahui bahawa, namun dia juga dapat mengetahui bahawa dalam tiga bulan dari waktu itu, dia akan dipekerjakan sebagai penyiar berita tempatan. Penting baginya untuk terus berusaha.


Wang tunai ini berjaya menembusi masa paling sukarnya. Ia membolehkan dia melunaskan hutang-hutang itu, dan saya telah mendengarnya beberapa bulan yang lalu, kira-kira 5 bulan dari saat saya mendengarnya terakhir. Dia sekarang menjadi penyiar berita yang popular di UK, dia telah sembuh dan mendapat keselesaan. Dia mengucapkan terima kasih kepada saya kerana dia terus berusaha keras, dan telah berterima kasih kepada saya kerana telah menyelamatkan nyawanya.


Jadi anda lihat, itu benar. Kita semua menderita dalam masa-masa sukar dalam hidup kita, dan itu tidak pernah mudah. Kadang-kadang kita mungkin mahu mengalah. Kadang-kadang kita mungkin tidak melihat jalan keluar, namun dengan kesabaran, ketekunan, iman, dan harapan, kamu dapat melalui masa-masa sulit ini. Seperti yang anda semua tahu bahawa pelanggan saya, saya tidak menilai, saya tidak membeza-bezakan, saya adalah rakan anda, dan saya adalah seseorang yang anda boleh percayai. Sekiranya saya tidak merasakan ada harapan di sana, saya tidak akan memberitahu anda bahawa ada harapan. Tetapi jika saya memberitahu anda untuk terus kuat, saya mengatakannya dengan alasan.


Semoga setiap hari mengetahui bahawa anda masih hidup, anda diberi peluang lain. Esok tidak pernah pasti, tetapi anda boleh hidup hari ini dengan motivasi dalam hati anda untuk menjadikan setiap detik yang terbaik. Oleh itu, berikan seseorang yang anda sayangi pelukan, atau tarik nafas segar dalam udara. Anda masih hidup, jadi selalu ada harapan untuk hari esok yang lebih baik! Semoga selamat hari, dan ingat untuk tersenyum. Selalu ada orang di luar sana yang mengalaminya jauh lebih teruk, tetapi apa pun, anda sentiasa mendapat sokongan saya.


Ditulis oleh Demetri Welsh dari Raw Vegan Psychic.

Langgan RVP Platform

RVP International © 2018 - 2021 * Laman Selamat SSL - Pemeriksaan Selamat Dijamin

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Linkedin
  • RVP Youtube