Apa itu 'Lucid Dreaming'?




Bermimpi indah di mata saya adalah salah satu kebolehan kerohanian yang sangat kelihatan di luar sana. Setiap orang mempunyai impian, sama ada mereka dapat mengingatinya atau tidak. Ada yang bermimpi hitam putih. Yang lain bermimpi dalam 2D ​​sementara yang lain dalam 3D. Sebilangan besar orang tidak dapat mengawalnya. Di sinilah bermimpi jernih.


Bermimpi yang jernih adalah apabila seseorang dapat mengawal apa yang berlaku dalam mimpi mereka. Di mana mereka berjalan - apa yang mereka katakan - apa yang dapat mereka lakukan, dan bahagian yang lebih jarang dari bermimpi jernih adalah ketika anda benar-benar dapat menggunakan akal anda dalam impian anda juga. Contohnya, rasakan angin di wajah anda dalam mimpi anda, atau rasa terbakar ketika anda menyentuh api. Ada juga yang dapat mencium bau persekitarannya seperti makanan atau sampah dalam mimpi mereka. Ia adalah hadiah yang sangat istimewa.


Saya tidak selalu mempunyai kemampuan ini - dan baru mengetahui bahawa ia adalah hadiah sebenarnya dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Saya berfikir bahawa semua orang dapat mengawal impian mereka, dan tidak sampai bercakap dengan suami saya beberapa ketika saya menyedari bahawa ini adalah sesuatu yang istimewa. Dia sama sekali tidak dapat melakukannya - dia tidak dapat mengawal impiannya. Ini mendorong saya untuk membuat kajian mengenai jenis perkara ini dan membawa saya ke sebuah artikel mengenai mimpi yang jelas.


Menurut Wikipedia, A impian jernih adalah mimpi di mana seseorang sedar bahawa mereka sedang bermimpi. Semasa mimpi jernih, seseorang mungkin dapat mengawal watak, narasi dan persekitaran impian.


Saya ingin memberikan contoh salah satu mimpi jernih yang paling kerap saya alami selama beberapa tahun sekarang.



Dalam mimpi ini, dunia berada dalam keadaan huru-hara. Bencana alam seperti yang belum pernah anda lihat. Orang-orang dikurung di penjara, kem besar - tanpa kemampuan melarikan diri. Suami dan anjing saya selalu bersama saya. Suami saya telah ditawan oleh kumpulan-kumpulan yang kelihatan tentera ini, dan selalu menjadi tanggungjawab saya untuk mengeluarkannya. Malam demi malam, kegagalan demi kegagalan, saya akan mencuba lagi.


Perkara istimewa mengenai saya, ialah saya dapat mengawal impian saya, dan saya sangat sedar bahawa saya berada dalam satu impian. Saya menyedari kegagalan sebelumnya untuk mengeluarkan suami saya dari kem ini - jadi saya tahu bahawa saya mesti mencuba sesuatu yang lain. Saya sering kali ditembak oleh entiti tentera yang memenjarakan orang. Apabila peluru memenuhi kulit saya, saya benar-benar merasakannya.


Saya telah mati beberapa kali dalam mimpi saya, dan saya tahu bahawa kematian sebenarnya sangat damai, dan orang sebenarnya sedar bahawa mereka akan mati, dan ketika mereka mati. Bagaimanapun, impian ini sampai pada tahap yang saya tahu sejak mereka memulakan apa yang harus saya lakukan, ke mana saya harus pergi, dengan siapa saya harus bercakap, di mana saya harus bersembunyi, dan akhirnya, bagaimana mendapatkan suami keluar dari kem ini.


Hakikatnya, bermimpi jernih adalah anugerah rohani yang jarang berlaku. Tidak banyak yang memilikinya, tetapi apabila anda melakukannya, ia boleh menjadi rasa kebebasan yang paling menakjubkan di dunia. Adakah anda pemimpi jernih? Beritahu saya di bahagian komen di bawah!


Kongsi artikel ini dengan rakan dan keluarga anda!

Langgan RVP Platform

RVP International © 2018 - 2021 * Laman Selamat SSL - Pemeriksaan Selamat Dijamin

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Linkedin
  • RVP Youtube